Suna acum
}
Orar

Luni – Vineri de la 10 am la 18 pm

Ce este un blog? Cum să îți faci un blog

invităm spuneți părerea despre ceea ce scriem, prin comentarii, iar daca plac articolele noastre, nu uitați: “sharing is caring”

l

Articol scris de smadesig_admin

Ce este un blog?

Blog-ul poate fi considerat ca un fel de jurnal virtual în care o persoană vorbește despre pasiuni prin imagini, clipuri video și conținuturi textuale. În România, activitatea de “blogging” a apărut la începutul anilor 2000, odată cu deschiderea mai multor platforme dedicate – cea mai cunoscută platformă de blogging, WordPress, a apărut în 2003. Odată cu apariția rețelelor de socializare, începând cu anul 2009, multe portaluri dedicate blogging-ul au  fost închise. Astăzi, doar serviciile siteurilor: Blogger, WordPress și MySpace rămân active: acestea sunt încă cele mai utilizate pentru crearea unui blog și instrumentele oferite sunt disponibile pentru toată lumea. Definiția blogului Wikipedia Un blog te poate ajuta să construiești o comunitate și să generezi constant venituri semnificative.

De ce să îți faci un blog în 2022?

Blogul poate fi util în multe moduri foarte diferite. În mod cert ai nevoie de niște cunoștințe pentru a putea folosi în mod inteligent un blog pentru a genera venituri online în mod pasiv. Cum poate fi util un blog?

Simplu:

  • Instrument de branding – te poate ajuta să-ți construiești un brand personal în mediul online, vizibilitate, faimă și bani.
  • Instrument de comunicare – te ajută să te cunoască lumea, îți permite să-ți expui viziunea, ideile și să construiești o comunitate cu aceleași principii sau obiective ca tine.
  • Instrument din care faci bani – un mare DA, un blog te poate ajuta să faci bani și poți face asta fără să fii obligat să te vinzi către o companie sau alta, dar aici sunt mult mai multe aspecte de discutat și ai un articol mai detaliat aici
  • Instrument de promovare – te poate ajuta în promovarea serviciilor sau produselor companiei tale, în cazul în care ai deja o afacere.

Cum faci un blog de succes?

Un blog profitabil, la fel ca orice afacere, începe cu un plan și o strategie foarte bună.

Sunt multe elemente pe care va trebui să le iei în considerare, precum: Alegerea domeniului și a firmei de găzduire. Alegerea unei nișe profitabile. Folosirea platformei WordPress, a plugin-urilor și a strategiilor de Content Marketing, Social Media Marketing și SEO. Alegerea unei teme de WordPress care să satisfacă nevoile de funcționalitate , dar și de User Experience. Realizarea, optimizarea și publicarea articolelor pe blog. Implicarea în comunitatea bloggerilor și în nișa din care vei face parte și vei crea conținut. Și crede-mă că indiferent ce spun alții, oricine poate construi un blog cu ajutorul WordPress și să-l transforme într-o sursă de venit în 6, 12 luni sau chiar mai repede de atât.

Pot face un blog gratuit?

Da, poți face, dar dacă obiectivul tău este să-ți transformi activitatea într-o afacere și să generezi venituri va trebui să investești. Nu ar trebui să începi cu un blog gratuit dacă vrei să-l transformi într-o afacere de succes, din următoarele motive prezentate mai jos. Platformele gratuite de blogging vin cu foarte multe limitări la pachet:

  • Nu deții tu domeniul.
  • Nu poți rula reclame personalizate și sunt multe limitări în ceea ce privește modul de a genera conținut.
  • Designul e rudimentar și blogul va arăta neprofesional, aspect care  nu oferă încredere potențialilor tăi clienți.

În concluzie, nu poți începe un blog gratuit, fără a investi bani în el și  totodată să ai așteptări să produci bani din blog. Dacă ar fi ușor, toată lumea ar face asta, concurența ar fi semnificativă și nimeni n-ar câștiga suficienți bani din această activitate.

Cât costă să pornești un blog?

  • Vestea bună este că este super accesibil să începi un blog care poate face bani. Iată câteva dintre costurile tipice pentru lansarea unui blog în 2022:
  • Domeniul blogului – 50 ron pe an
  • Spațiul de găzduire al blogului – 250 ron pe an
  • Opțional: tema premium personalizabilă – de la 30 la 100 de euro.
  • Opțional: serviciul de e-mail marketing – 20 până la 45 euro pe lună (dar sunt disponibile și soluții gratuite).

Vestea bună e că există opțiuni gratuite atât pentru temă (designul vizual) blogului, cât și pentru serviciul de e-mail marketing. Dacă ai un buget mai strâns și poți investi inițial doar în domeniul și planul de găzduire, ele fiind  cele mai importante investiții. Pentru un blog profesional realizat cu buget mai restrâns, ne poți cere o ofertă personalizată aici.

Concluzii de final

Deși poate părea copleșitor și confuz la început, cel mai important lucru pe care îl poți face este să te apuci de treabă. Începe acum, începe azi! Odată ce te-ai apucat de treabă și WordPress-ul ți se pare mai confortabil, aceștia sunt pașii următori pe care trebuie să-i faci: Scrie conținut în mod constant. Nu uita că te-ai apucat de un blog, iar principalul conținut al acestuia sunt articolele pe care le vei documenta, scrie și publica. Articolele scrise te vor ajuta să atragi cititori, să te conectezi cu ei și în final să vinzi produse și multe altele. Atrage vizitatori în mod constant. După ce ai scris câteva articole, este momentul să atragi vizitatori pe blogul tău. Ai la îndemână foarte multe platforme pe care le poți utiliza pentru a face acest lucru: Google, Facebook, Instagram, Pinterest și YouTube fiind cele mai importante. Recomandările mele pentru majoritatea bloggerilor începători sunt: Instagram și Pinterest, acestea fiind cele mai bune canale de Social Media generatoare de trafic gratuit către blogul tău.

0 Comments

Submit a Comment

Your email address will not be published.

S-ar putea ți mai placă și

Ce înseamnă SEO și cum să-ți optimizezi site-ul pentru Google

Ce înseamnă SEO și cum să-ți optimizezi site-ul pentru Google

Majoritatea dintre noi ne dorim ca site-urile noastre să ajungă pe primele poziții în motoarele de căutare, să atragem sute de vizitatori zilnic și să ne creștem afacerile online. SEO( optimizarea pentru motoarele de căutare) reprezintă acțiunile de marketing pe care...

Cum să faci bani din blog

Cum să faci bani din blog

Până acum am văzut metode despre cum să faci bani din blog într-un mod substanțial pasiv. Evident, blogul poate acționa foarte bine ca un intermediar între dumneavoastră și potențialii clienți, oferind servicii specializatesau consultanță într-un anumit sector. Trucul este